Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Ramalan Pemenang Festival Filem Malaysia

Pertama Kali aku nak bagitau aku bukannya pakar sangat dalam menilai sesebuah filem..tetapi sebagai penonton setia dan penyokong setia industri filem tempatan...aku telah menonton semua filem tempatan di pawagam...so..sedikit sebanyak aku tahu la mana filem yang OK dan mana yang KO...

Secara peribadi...aku katakan daripada bulan nov07 until I'm Not Single yang aku tonton...khamis ni nak tonton Susuk pula...bagi aku filem JARUM HALUS yang paling best...
aku sangat2 berharap filem ini akan menang filem terbaik dalam FFM21...tapi malangnya filem ni tersenarai dalam filem digital pula...kenapa perlu asingkan digital dgn filem biasa..sama je...
kalo filem pendek diasingkan ok la..tapi JARUM HALUS...sepatutnya diberi kemenangan...apa2 pun aku nak buat beberapa ramalan...

Pengarah Filem Terbaik:
1. Hatta Azad Khan - Wayang
2. Shuhaimi Baba - 1957 Hati Malaya
3. Ahmad Idham - Congkak
4. Mamat Khalid - KMBM
5. Osman Ali - Anak Halal

Aku rasa mamat khalid kot..coz susah juga nak arah untuk buat filem ni

Pelakon Lelaki Terbaik:
1. Afdlin Shauki - Sepi
2. Adlin Aman Ramlie - Susuk
3. Rosyam Nor - KMBM
4. Eman Manan - Wayang
5. Farid Kamil - Anak Halal

Pelakon Wanita Terbaik:
1. Maya Karin - Anak Halal
2. Erra Fazira - Anak
3. Fazura - Kayangan
4. Nasha Aziz - Otai
5. Vanidah Imran - Akhirat

Lakon Layar Terbaik:
1. Wayang - Hatta Azad Khan
2. KMBM - Mamat Khalid
3. Sepi - Ara & Mira Mustaffa
4. Anak Halal - Osman Ali
5. Cuci - Hans Isaac

Cerita Asal Terbaik:
1. Wayang - Hatta Azad Khan
2. KMBM - Mamat Khalid
3. Sepi - Ara & Mira Mustaffa
4. Anak Halal - Osman Ali
5. Pensil - M.Subash

Sinematografi Terbaik:
1. Evolusi KL Drift - Raja Mukhriz Raja Ahmad Kamarudin
2. Sepi - Mohd Nor Kassim
3. Susuk - Daven Raghaven
4. Kayangan - Raja Mukhriz
5. Anak Halal - Khalid Zakaria

Filem Digital Terbaik:
1. Yantra
2. Malaysia's Sweet Heart
3. Wirasiswi
4. Ganavin / Vanthaanda Herd
5. Jarum Halus

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik:
1. Zul Huzaimy - Wayang
2. Farid Kamil - KMBM
3. Adlin Aman Ramlie - 1957 Hati Malaya
4. Eizlan Yusof - Impak Maksima
5. Fauzi Nawawi - Anak Halal

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik:
1. Nabila Huda - Akhirat
2. Nanu Baharuddin - 1957 Hati Malaya
3. Azizah Mahzan - Anak
4. Ruminah Sidek - Pensil
5. Dynaz - Kayangan

Pengarah Harapan Terbaik:
1. Hans Isaac - Cuci
2. M.Subash - Pensil
3. Mohd Latif Zami - Dunia Baru The Movie
4. Syamsul Yusof - Evolusi KL Drift
5. Barney Lee - Anak

Pelakon Harapan Lelaki:
1. M.Subash - Pensil
2. Moh. Kamarulzaman Taib - 1957 Hati Malaya
3. Wan Kenari Ibrahim - Wayang
4. Zaefaul Nadzarine Nordin - 1957 Hati Malaya
5. Syamsul Yusof - Evolusi KL Drift

Pelakon Harapan Wanita:
1. Julia Ziegler - Kayangan
2. Lisa Surihani - I'm Not Single
3. Mas Muharni - Wayang
4. Avaa Vanja - KMBM
5. Diana Rafar - Susuk

ini sebahagian je kategori yang aku rasa leh nak ramalkan..yang lain tu x berapa nak pandai...adios...

FILEM TERBAIK : ANAK HALAL ( walaupun nak JARUM HALUS )
LAGU TERBAIK : HATI ( DATO'CT NURHALIZA - 1957 HATI MALAYA)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: