Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Alahai...Tak Fasih English Dihantar Pulang Malaysia...

Alahai…susahnya kalau tidak pandai cakap English dengan lancar erk?...Aku simpati pada sepupu aku dan kawan2nya..kerana mereka sangat excited pergi UK = London bulan lalu…berminat menetap di sana selama 3 bulan tetapi tak sempat 3 hari dah dihantar pulang ke Malaysia!!! Kejamnya pihak imigresen di sana…Mereka hanya menetap di hotel berdekatan airport itu sahaja…dalam sehari dua saja…tidak boleh ke mana-mana..semuanya kerana mereka tidak fasih berbahasa inggeris….mereka pergi maybe dalam 10 orang kot…aku tak pasti la..mcm mana pihak sana dapat kesan akan kefasihan inggeris diorg…yang pasti itu yang berlaku…

Rugi je duit tambang…bribu2…xsempat ke mana2 pun…apa yang aku pelik….kenapa masalah bahasa ini yang menyebabkan mereka dihalang masuk London? Aku lihat ramai je pelancong asing yang tidak tahu becakap Malay datang Malaysia…boleh je…

Terfikir aku…susahnya mahu masuk negara orang….tetapi Malaysia dengan mudahnya beri kemudahan kepada banyak pendatang asing..Malaysia mmg baik hati….yang aku peliknya….Sepupu aku tu bukannya pendatang haram…diorg nak pergi makan angin,…xkan tak boleh kot kalau tidak boleh berbahasa Inggeris? Hmmmm……

Apa2 pun aku tak berjumpa lagi dengan sepupu aku itu lagi…tapi dia sudah di umahnya di penang…nanti aku jumpa dia…aku tanya dengan lebih detail lagi akan masalah ini k….adios…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

~eira~ said...

huhu...percaya la sgt dgn sepupu kecygan ang tu..

Fauzi Gonzalez said...

aku tak percaya pun...bila fikir2 balik mcam pelik je...saja je nak tulis kat sini....