Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Kepelikan Dan Kelainan Separuh Akhir Muzik-Muzik 2009

Kepelikan dan Kelainan daripada Separuh Akhir Muzik-Muzik 2009? Pada mulanya saya fakir …wow…menarik!!!But lama2 rasa mcm pelik dan tak adil pula coz…macam serabut bila semua lagu digabung dan tiada kategori…

Kenapa tidak adil? Hal ini kerana..keputusan dibuat pada malam ketiga separuh akhir ..dan ini sudah tentu memberi kelebihan kepada lagu-lagu pada malam ketiga…Sudah tentu para juri lebih fresh kepada lagu-lagu pada malam ketiga berbanding lagu2 yang dipertandingkan pada malam pertama…huhu….

Apa2 pun kita hanya tunggu dan lihat kelainan format separuh akhir muzik-muzik tahun ini…

Sekarang saya akan senaraikan 30 lagu yang telah layak ke separuh akhir muzik-muzik 2009…daripada 30 lagu ini….hanya 14 lagu sahaja yang akan ke Anugerah Juara Lagu 24…Tahniah kepada semua yang Berjaya…

6 Nov (10.00 hingga 11.30 malam)
1. Mirage (Pesawat)
2. Kau Aku (Aizat)
3. Dia, Aku dan Kamu (Nadia & Red Peanut)
4. Oh Anok Anok (Reshmonu)
5. Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah)
6. Aku Scandal (Hujan)
7. Enjut (Noraniza Idris)
8. Gila (Mila)
9. Dan Sebenarnya (Yuna)
10. Raja Gelek (One Nation Emcees)
11. Bertamu Di Kalbu (Jaclyn Victor)

13 Nov (10.00 hingga 11.30 malam)
1. Aurora (Estranged)
2. Seadanya Aku (Nubhan)
3. Tahu Tak Tau Joget (Jinbara)
4. Ku Pinjam Satu Bintang (Alyah & Riz)
5. Fikirlah (Aizat)
6. Khatimah Cinta (6ixth Sense)
7. Bengang (Akim)
8. Aku Rindu Sayang Kamu (Black)
9. Pari-Pari Di Bawah Angin (Meet Uncle Hussain)

10. Benar-Benar (Adam)
11. Masih Jelas (Hafiz)

20 Nov (10.00 hingga 11.30 malam)
1. Situasi (Bunkface)
2. Rindu Terhenti (Tomok)
3. Patri (Jinbara)
4. Pakai Buang (Stacy)
5. Pergi (Aizat)
6. Ketika Ini (Estranged)
7. Bencinta (Faizal Tahir)
8. Cinta Adam & Hawa (Misha Omar)

Daripada 30 lagu ini hanya 14 lagu je akan layak….

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: