Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Kumpulan Muktamad Piala Dunia 2010



Baru-Baru ini aku menonton secara live cabutan undi untuk menentukan kumpulan-kumpulan yang akan bertanding dalam Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan..

David Beckham juga diberi penghargaan untuk membuat cabutan undi…dan Charlize Theron sebagai M.C atau pengacara majlis…

Aku sebagai rakyat Malaysia sudah tentu tidak berpeluang menantikan cabutan undi buat Malaysia…Jadi aku menunggu dengan sabar untuk mengetahui pasukan kegemaran aku iaitu PORTUGAL…

Aku mahu sangat lihat Turki, Russia, Ukraine, Bosnia Herzegovina serta Mesir beraksi di Piala Dunia..tapi malangnya semuanya tersingkir..huhu…

Tapi, aku boleh melihat aksi hebat penjaga gol kegemaran aku Thomas Sorensen beraksi nanti kerana beliau mewakili negaranya Denmark…

Apa2 pun aku tentu mengharapkan team PORTUGAL akan menjulang Piala Dunia nanti….

Sekarang, aku mahu listkan Negara-negara yang akan beraksi dalam Piala Dunia 2010 mengikut kumpulan-kumpulan yang telah dicabut undinya…

Bagi aku kumpulan G menarik…

KUMPULAN A
1. Afrika Selatan
2. Mexico
3. Uruguay

4. Perancis

KUMPULAN B
1. Argentina
2. Nigeria
3. Korea Republik
4. Greece

KUMPULAN C
1. England
2. USA
3. Algeria
4. Slovenia

KUMPULAN D
1. Germany
2. Australia
3. Serbia

4. Ghana

KUMPULAN E
1. Netherlands @ Holland @ Belanda
2. Denmark

3. Japan
4. Cameroon

KUMPULAN F
1. Itali
2. Paraguay
3. New Zealand

4. Slovakia

KUMPULAN G
1. Brazil
2. Korea DPR
3. Côte d'Ivoire
4. Portugal

KUMPULAN H
1. Spain
2. Switzerland

3. Honduras
4. Chile

Negara2 yang aku TEBAL kan tu adalah pilihan aku untuk melangkah ke pusingan seterusnya….

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: