Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Sedih..Sedih...Belum Masanya Lagi Portugal!!!





Aku sangat sedih kerana satu2nya team Favourite aku dalam Piala Dunia 2010 ni iaitu Portugal telah tewas semalam di tangan Spain...

Kalau Euro 2008..diorg tewas aku boleh bernafas lagi sebab ada team fav aku yang kedua iaitu Turki..tapi Turki tak tersenarai as finalis tahun ni...then..semuanya telah berakhir bagi aku...

Spain bukanlah team yang hebat sangat bagi aku..bagi aku Spain hanya hebat sebab diorg ada David Villa ja..cuba Villa injurd..boleh ke diorg menang?...

Tapi tak pe..dah rezeki Spain..aku pelik dengan bola ni...selalunya tuah memihak kepada team yang acap kali menang..kenapa tidak memihak kepada team2 baru? sedih aku...nasib aku le coz penyokong fanatik Portugal...

Aku terfikirgak..untungkan penyokong Brazil..diorg seolah tidak perlu takut setiap kali perlawanan berlangsung kerana sudah pasti keputusan memihak kepada Brazil...

Aku tak berapa minat sokong team yang pernah menang coz..dah pernah menang sure diorg hebat..aku lebih suka team underdog atau baru yang menang..sebab feelnya lain skit...

Aku hairan kenapa ramai sangat anti Portugal..adakah sebab aku? aku yang terlalu fanatik Portugal atau disebabkan Cristiano Ronaldo?...biarlah mereka gembira akan kekalahan Portugal semalam...

Walau beribu tahun sekalipun..insyaAllah aku akan tetap sokong Portugal selamanya..dan juga Turki...

Nasib Portugal memang malang sebab diletakkan dalam kumpulan Maut...nak buat macam mana Portugal...TAKDIR...bertuahnya Brazil...Takdir sentiasa memihak kepada mereka..Aku terfikir gak..KAKA tu bukannya hebat sangat pun...cuba tgk aksi dia dalam Real Madrid..tak best pun..yang hebat hanyalah Cristiano Ronaldo & Gonzalo Higuain...Tapi nama KAKA naik sebab kerana dia adalah BRAZIL!!!!!

Setelah Portugal tewas..aku hanya berharap juaranya akan memihak kepada Argentina/Jerman/Paraguay/Uruguay/Holland....MUKTAMAD!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: