Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Takziah Buat Siti Nordiana Alias...







Gambar Siti Nordiana bersama Anak & Arwah Faizal Yusof

Siti Nordiana Alias adalah seorang penyanyi kegemaran aku juga terutamanya zaman aku sekolah menengah dulu...Lagu-lagunya memang popular zaman itu...sape zaman aku dulu terutamanya yang di luar bandar la...sure akan tahu punya lagu beliau...tapi jangan kata orang-orang kampung saja yang menyukai beliau kerana banyak juga orang-orang bandar menyukainya...

Terbukti menerusi carta Red Box di Gurney Plaza Penang...Siti Nordiana di tangga ke-3 artis paling popular untuk lagu Melayu pilihan ramai di sana di belakang Siti Nurhaliza...Ahhh...Lupakan lagu-lagu popularnya...

Aku nak cerita ini pasal rasa simpati aku kat beliau...satu-satu dugaan datang kepadanya....Bulan puasa tahun bila entah...Malaysia digemparkan yang beliau dengan suaminya iaitu Faizal Yusof telah bercerai...Masa itu aku diberitahu oleh kawan aku...aku check google...yup...memang benar...simpati aku pada mereka terutamanya Siti Nordiana Alias...

Selepas beberapa lama...Malaysia dikejutkan dengan pasangan sinonim atau secocok beliau iaitu Achik Spin meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya...Masa itu...kebanyakkan kakak, anak menakan serta mak aku menangis kerana kami semua sudah biasa dengan Achik & Nana...Aku banyak kali juga ikut show live Achik & Nana di mana-mana...hmmm...masa sekolah dulu la...Apabila pasang cd,vcd, Achik & Nana...pasti rasa sebak bila teringat kenangan zaman belejar dulu...apatah lagi empunya tuan sudah tiada...

Lagu-lagu Memori Berkasih, Gurauan Berkasih, Paling Comel serta Benang Emas antara lagu-lagu berhantu mereka yang masih segar sampai sekarang....Sekarang Nana perlu meneruskan kerjaya secara solo dan aku harap sangat yang beliau tidak mencari pengganti Achik kerana hanya Achik yang secocok dengan beliau menerusi lagu duet...

Sudah beberapa bulan... 1.1.11...satu dunia mengucap Happy New Year...tetapi Faizal Yusof iaitu bekas suami Siti Nordiana telah dijemput ke Rahmahtullah...serangan jantung...Al-Fatihah...

Sedih sangat-sangat tonton Melodi tadi apabila mereka bertanya kepada bekas isteri Faizal iaitu Siti Nordiana akan Faizal...Beliau memberitahu yang Faizal ada memanggil Nana & Anaknya sebab rindu mahu lihat anak mereka kot...hmmm lebih kurang macam tu la...tapi Nana dalam linangan air matanya beritahu yang Faizal asyik cakap pasal mati...mati...mati...dan menyuruh anaknya yang masih budak menjaga ibunya apabila besar nanti....Walaupun sebelum ini aku marah pada Faizal kerana ceraikan Nana dan berkahwin dengan sepupu Liyana Jasmay itu....tapi aku dah hilang semua perasaan marah itu...semoga roh Faizal dicucuri rahmat...amin....

Dalam setahun Siti Nordiana disoal dan diburu wartawan dan menjawab persoalan dengan linangan air mata...semuanya kerana kematian pasangan duetnya Achik Spin & bekas suaminya Faizal Yusof...

Fauzi doakan Nana berjaya dalam hidup dan tabah mengharungi hidup ini...dan menjadi artis & kaunselor yang berjaya...amin...Takziah buat Siti Nordiana Alias atau nama panggilannya Nana...

Gambar Siti Nordiana Bersama Arwah Achik Spin




MEMORI BERKASIH
Telah kucuba memintal kasihmu
Biar menjadi ikatan abadi
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta

Bermusim kita bersama
Menyemai ikatan cinta
Tak mungkin kasihku hilang
Kukunci hati untukmu

Kumpul kan kenangan indah
Simpanlah senda gurauan
Andainya kau kerinduan
Itulah jadi penanwar

Sungguh ku terharu dan pilu
Kasih kusemai kau abaikan

Putusnya ikatan cinta
Mungkin tiada jodoh kita

Menangis hati ini
Ku juga bersimpati
Hancurnya harapanku
Maafkan sayang

Kasihmu yang berubah
Aku pun tak menyangka
Itulah alasanmu, pergilah sayang

Biar rindu di kejauhan
Menemani hati yang gelisah
Semoga bertemu jua kebahagiaan

Telah kucuba memintal kasihmu
Biar menjadi ikatan abadi
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta

Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Anem arnamee said...

Salam ! ya ALLAH, jumpa juga orang minat Nana sejak dlu, yeah ! Anem minat Nana, smpai skrg, koleksi dia cukup byk dalam simpanan Anem, sampai anem terfikir, kena bagi Nana ni, sebelum Anem kahwin nanti. (Lambat lagi).

Anem minat Nanan sejak lagu terpaut syg padamu lagi. sehinggalah ke lagu cari ketenangan dgn arwah Achik. Sedih dia berpisah tak hilang lagi, perginya achik, kini Faizal. Hope nana tabah :)

p/s : suka lah jumpa org minat sama ni :)

Fauzi Gonzalez said...

yup...Fauzi beli album dia dari album pertama sehingga terkini...dari Gurindam Rindu Berkasih...sehingga kini....album duet paling comel tu beli dua kali...dua2 hilang...entah sape yg pinjam xpulang2....haha...nak kena cari semula album tu...hope ada lagi...

Sampai sekarang Fauzi undi Nana dlm peringkat awal ABP...xkisah la walau Nana xmasuk top 5 pun...janji nama Nana bukan seperti artis2 yg mmg zero undian...heheh....

Fauzi xsabar tunggu single terbaru Nana...

Semuga Cinta Mekar Kembali, Di Mana Rindu Makin Keliru, Ku Setia Menanti, Seribu Setia, Tak Upaya Menangis Lagi,Selamanya Cinta serta Aku Pun Rela...antara lagu terbaik Nana...album Bingkisan Kasih album paling hebat...nanti kalo ada masa nak crite pasal nana pula la kat blog...insyaAllah...just nak rewind memori...

armouris said...

takziah dan al-fatihah! info tentang serangan jantung di SIHAT SELALU - Bagaimana Serangan Jantung Terjadi

Fauzi Gonzalez said...

Gracias for that link...

Pemergian Arwah Faizal akibat serangan jantung di usia muda membuktikan penyakit ini tidak hanya menyerang orang tua...jadi sama2 kita mendoakan yang terbaik untuk kita...amin...tak semestinya yang tua akan mati dahulu...

putrabungsu said...

aku org indon,,bru tau klu achik meninggal dunie,,,lmbt dapat info,,,smoga achik mndpat sisi yg terbaik disisi Tuhan-Nya...AMIN...!
lagu-lagu achik sngat mnggmbrkan hidup seseorg,,,