Fauzi Gonzalez. Powered by Blogger.
RSS

Ramalan Top 30 Carta Muzik-Muzik...W18...


Yuna

Ini adalah ramalan aku untuk 30 lagu yang bakal dalam separuh akhir muzik-muzik 29 hujung tahun ini nanti....

Ramalan berdasarkan kedudukan mereka dalam carta mingguan Muzik-Muzik berdasarkan cara penilaian yang aku sendiri buat...

Benar atau tidak...? Nama pun ramalan...pasti ada yang benar dan ada yang tidak...sebab selama ini aku buat hampir 95% betul...

Apa-apa pun semua terpulang kepada rezeki artis tersebut... Hal ini kerana Nomad tahun lepas berada dalam carta mingguan selama hanya 3 atau 4 minggu saja dan berada di hujung-hujung kedudukan carta...tetap layak ke separuh akhir...maybe sebab pengaruh drama popular Love You Mr.Arrogant dan telah melayakkan lagu itu ke separuh akhir....

Apa-apa pun senarai ini semua hanya ramalan...Untuk mengetahui senarai yang sebenar kena le tunggu hujung tahun ini....

TOP30 MM29
1.Aku Juga Manusia - Amir Jahari
2.Akhiri Penantianku - Aliff Sattar
3.Dia Yang Kau Pilih - Shahir
4.Di Pintu Syurga - Dayang Nurfaizah
5.Arjuna Beta - Fynn Jamal
6.Al-Haq - Mawi & AC Mizal.
7.Hilang - Najwa Latif
8.Gadis Jolobu - Waris & Hattan
9.Tidak Pernah Berjumpa - Forteen
10.Romancinta - Mojo
11.Cinta Makrifat - Awie & Erra Fazira
12.Kau Pergi Jua - Najwa Latif & I Am Neeta
13.Percayalah - Indah Ruhaila
14.Lelaki - Yuna
15.Alasan Untuk Bahagia - Asfan
16.Jodoh Berdua - Hafiz Hamidun
17.Dunia Dan Syurga - Akim
18.Rentak Laguku - Bunkface & Amy Search
19.Gilalah - Stacy
20.Rindukanlah - Encik Mimpi
21.Masih Aku Cinta - Shila Amzah
22.Hujung Dunia - Hanie Soraya
23.Infiniti Cinta - Zizan & Kaka
24.Rescue - Yuna
25.Sesal Separuh Nyawa - Alyah
26.Ayuh! Tinggalkan Dia - Encik Mimpi
27.Cinta Tak Pergi - Yana Samsudin & Tomok
28.Mimpi - Aishah
29.Si Katak - Mark Adam
30.Biar - Hani & Zue

Lagu berwarna HIJAU masih berpeluang diperbaiki kedudukan...apa lagi undilah di sini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Week 18 : Carta Muzik-Muzik 29...


Alyah

CARTA MUZIK-MUZIK 29
1.Mewangi - Akim & The Majistret
2.Patah Sayap - Nadia Aqilah
3.Cinta Tak Pergi - Yana Samsudin & Tomok
4.Ayuh! Tinggalkan Dia - Encik Mimpi
5.Sesal Separuh Nyawa - Alyah
6.Masih Perlu - Tasha Manshahar
7.Gadis Jolobu - Hattan & Waris
8.Hujung Dunia - Hanie Soraya
9.Malunya - Ainan Tasneem, Mark Adam & Juzzthin
10.Cinta Makrifat - Awie & Erra Fazira
11.Gilalah - Stacy
12.Tidak Pernah Berjumpa - Forteen
13.Hilang - Najwa Latif
14.Jatuh Cinta - Iamneeta
15.Alasan Untuk Bahagia - Asfan
16.Pasti Sempurna - Kristal & Ronnie ( Hyperact )
17.Cerita Kita - Shahir
18.Rentak Laguku - Bunkface & Amy Search
19.Lelaki - Yuna
20.Dunia Dan Syurga - Akim

WAITING LIST
1.Masih Aku Cinta - Shila Amzah
2.Rindukanlah - Encik Mimpi
3.Rintihan Qalbu - Qalam Band & Rafidah Ibrahim
4.Dia Yang Kau Pilih - Shahir
5.Aku Juga Manusia - Amir Jahari
6.Romancinta - Mojo
7.Arjuna Beta - Fynn Jamal
8.Biar - Hani & Zue
9.Seriputeh - Oh Chentaku &  Altimet
10.Percayalah - Indah Ruhaila
11.Si Putih Si Merah - Black & RJ
12.Pelarian - Sakura & Adi Priyo

TERKELUAR
1.Sesaat Untukmu - Amira
2.Si Katak - Mark Adam
3.Teka-Teki - Maya Karin
4.Katakan Saja - Nabila

VIDEO & LIRIK LAGU PILIHAN

Yana Samsudin


Tomok

CINTA TAK PERGI - YANA SAMSUDIN & TOMOK

Sudah sampai tika dan waktu
Untuk aku berterus-terang
Adakah kau, adakah kau kan terima
Cincin ku beri tanda bermula
Kisah cinta yang sejati

Jangan kau ragu cinta dariku
Ku terima adanya kamu
Walau apa yang terjadi
Hatiku ini telah terkunci
Oleh mata dan hatimu

Bertahun lamanya kita melalui segala
Suka dan duka
Kini masa sudah tiba membina istana
Kita kan bersama

Menempuh segala cinta dan rindu
Kasih dan syahdu diam dan membisu
Jangan biarkan terus begitu
Inilah cubaan inilah dugaan
Insan yang bersatu

Bertahun lamanya kita melalui segala
Kita kan bersama

Menempuh segala cinta dan rindu
Kasih dan syahdu diam dan membisu
Jangan biarkan terus begitu
Inilah cubaan inilah dugaan
Insan yang bersatu

Semoga ikatan yang kita bina terus membara
Sampai akhir waktu jadi penentu pemisah kita
Inilah cerita kisah paling indah jika
Cinta tak pergi

Cinta tak pergi
Cinta tak pergi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2.8.14 : Carta Lagu Popular...


Park Jae Jung


Henry

CARTA ERA
1.Tepi Sikit - Sleeq & Joe Flizzow
2.Si Putih Si Merah - Black & RJ
3.Relakan Jiwa - Hazama
4.Hujung Dunia - Hanie Soraya
5.Hilang - Najwa Latif
6.Al-Haq - Mawi & AC Mizal
7.Akhiri Penantianku - Alif Satar
8.Salahkah - Rossa & Hafiz
9.Let It Go - Demi Lovato
10.Romancinta - Mojo

CARTA BILLBOARD 100
1.Rude - MAGIC! 
2.Fancy - Iggy Azalea & Charli XCX 
3.Stay With Me - Sam Smith 
4.Am I Wrong - Nico & Vinz
5.Problem - Ariana Grande & Iggy Azalea 
6.Maps - Maroon 5
7.Latch - Disclosure & Sam Smith 
8.All Of Me - John Legend 
9.Chandelier - Sia 
10.Summer - Calvin Harris 

CARTA HOT LATIN
1.Bailando - Enrique Iglesias, Descemer Bueno & Gente De Zona
2.Creo En Mi - Natalia Jimenez 
3.Humanos A Marte - Chayanne 
4.Cuando Nos Volvamos A Encontrar - Carlos Vives & Marc Anthony 
5.Eres Mia - Romeo Santos 
6.Una Flor - Juanes 
7.Dare (La La La) - Shakira & Carlinhos Brown
8.6 AM - J Balvin & Farruko 
9.Odio - Romeo Santos & Drake 
10.Pura Vida - Don Omar

CARTA K-POP
1.Touch my body - Sistar
2.Back - Infinite
3.Her - Block B
4.Darling - Girl`s Day
5.Red Light - F(x)
6.Short Hair - AOA
7.Solo Day - B1A4
8.Day 1 - K.Will
9.Fantastic - Henry
10.Ice Ice Baby - Park Jae Jung

VIDEO & LIRIK LAGU PILIHAN

Sleeq


Joe Flizzow

TEPI SIKIT - SLEEQ & JOE FLIZZOW

Apa yang kau mahu
Semua ku beri
Apa yang kau mahu
Mahu apa lagi
Bagaimana aku pula
Aku serik
Jadi ku ingin jalan sana
Tolong tepi sikit
Tolong tepi sikit

Verse 1 [Joe Flizzow]

Terima kasih untuk semua memori
Sekarang masa untuk aku naik pesawat
Dibumi ku berpijak sentiasa rendah diri
Tapi sekarang masa ku berlari atas awan
Pada mula kalau betul hilang
Tiba tiba diam
Yang lain cuma bisa meminjam
Gayaku nak ambil simpan
Ku kata gayaku Pablo
Mereka tak kenal Picasso
Jadi semua berkoba koba 
nak jadi macam Escobar
Itu aku
Ikhlas
Kau nak e class
Ku bagi e class
tapi sekarang memang jelas, 
wang tidak boleh beli class
Duit tidak boleh beli masa
Masa dulu mungkin rasa ni tak buang masa
Tapi sekarang rasa macam kena paksa
Mungkin kita berdua jadi mangsa
Cita rasa berbeza walau 
sama budaya dan bangsa
Jadi tepi sikit, tumpang lalu
Biar yang lalu jadi yang lalu
Apa yang jadi hari esok, 
itu esok baru tahu

Apa yang kau mahu
Semua ku beri
Apa yang kau mahu
Mahu apa lagi
Bagaimana aku pula
Aku serik
Jadi ku ingin jalan sana
Tolong tepi sikit
Tolong tepi sikit

Verse 2 [Alif SleeQ]

Kau semakin kejam
Caraku pelan
Lembut dan
Ku tak membantah
Hanya mengalah
Ku disuruh cuba
Ada pendirian sikit tak boleh ke ha?
Kau ni lelaki banyak songeh ah, ha?
Kau ada tau kisah ke
Atau kau saja nak buruk sangka
Yang buruk sangka tu tolong simpan 
kata kata sebelum terlebih belanja
Aku Alif, erti yang pertama
Tak salah dengarkan aku kata
Tak salah yang aku pernah cuba
Yang pernah gagal
Berdiri semula
Masa lalu, kelap kelip
Semakin sempit, tepi sikit
Sebelum aku naik bingit
Sebelum darah aku naik
Dah bagus tu awal awal ku 
pesan kau patah balik
Wow
Kenapa muka ketat, apa kau mintak peluk?
Kita sudah dewasa, dewasa pun nak merajuk?
Ku sudah kata kalau hidung tinggi, 
tak lihat apa di bawah
Jadi kalau kau tersandung batu, 
padan muka
suka?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS